RSS

1 Decembrie

01 Dec

Ma intreb -ca tot e iz de patriotism extremist la teveu- cati dintre noi chiar simt ceva special in aceasta zi.

Azi e ziua tuturor romanilor si toti ar trebui, prin teorie, sa ne bucuram ca suntem romani, sa ne iubim tara si istoria. Dar cati dintre noi au fluturi in stomac si lacrimi in ochi astazi? Cati dintre noi s-au uitat la parada si au zambit admirativ pentru militarii care au facut eforturi sa defileze cu atata rigurozitate? Cati au asteptat cu nerabdare sa vada „dotarile” tarii si cati s-au simtit in siguranta cand le-au vazut? Cati dintre noi se simt legati de aceasta tara pentru valoarea ei si nu pentru uscaciunile din ea? Cati n-ar pleca din tara nu pentru ca le-ar fi greu printre straini, ci pentru ca le-ar lipsi peisajul romanesc si caldura taranului roman? Cati au o tresarire cand vad drapelul sau aud imnul?

Voiam sa ajung la urmatoarea idee: Am primit azi un sms cu „La multi ani”, singurul de altfel, care mi-a rasturnat ziua. Mi-am dat seama ca mai exista romani care simt ca azi e ziua lor si pentru care probabil, ce am scris eu mai sus sunt lucruri firesti sau macar sunt mandri ca sunt romani.

Nu va mai pup si nici nu va mai urez de bine, ca nu-mi mai sunteti dragi.

P.S.: Ma uitam pe un oarecare canal tv si ascultam parerile oamenilor despre Romania…Ca e urata, ca e frumoasa, ca le-ar fi placut sa se nasca in SUA sau in Anglia sau mai stiu eu in ce alta tara, unde umbla cainii cu covrigi in coada. Acum, eu sincer, inteleg nevoia omului de a avea confort, dar nu inteleg ideea de a nu misca un deget pentru confortul ala 😐 Sa nu intram totusi in amanunte, ca ma’niervez rau de tot si mi-e ca o sa-mi zboare tastele.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 01/12/2012 în Sarbatori, Uncategorized

 

Etichete: , , , , , , ,

Lasă un răspuns

 
