RSS

Vacanţa noastra… (Viata noastra!)

05 Aug

Aproape sigur vine tardiv acest post, dar cred ca nu este foarte important acest lucru… ci mai degraba ce voi scrie in continuare. Sper sa se ridice la nivelul unui post decent macar. Nu prea am inspiratie asa ca poate o sa scriu „cu o limba de lemn”(astept reactii in comentarii). Nu prea pot sa scriu la general pentru ca nu ma ajuta tema care de fapt este comuna, eu imi povestesc vacanta „mai pe lung” si voi mai pe scurt sau cum vreti. E deja august ceea ce inseamna ca am trecut deja de jumatatea vacantei. Comparand-o pe aceasta cu aceea de vara trecuta pot sa spun ca observ ca n-am irosit-o chiar atat de tare… Spre exemplu, anul trecut am stat 12 din 24(ore) in fata monitorului jucandu-ma WoW…(Dumnezeule, undeva la 600 de ore), iar anul acesta am stat mai mult pe stadion sau in sala. Cu siguranta am reusit sa minimalizez „daunele” provocate sanatatii de Calculator. Acum mi se pare chiar o prostie sa stai toata ziua in casa si sa te joci. Practic e auto-pedepsire. Care e diferenta intre puscarie si calculator… probabil una de vointa: la puscarie esti tinut de altii acolo, iar la calculator esti posedat de el. Cred ca e mai avantajos sa te afli in prima ipostaza, dar sigur mai putin confortabil. Oricum mi-am dat seama ca majoritatea oamenilor nu stiu ce sa faca nici macar cu viata lor. Poate ca nu e tarziu, poate ca mai sunt 4 ani in care se pot remedia cateva aspecte, desii unii sunt sigur ca nu o sa reuseasca sa se adapteze, ori asta ori realitatea crancena ii va forta sa se transforme. E bine ca am reusit sa ma abtin de la a spune „Esti prost!” „Ti-am zis eu!”. Si in general o greseala n-o repet niciodata. Asa ca in viitor n-o sa fie astfel de probleme.
Am o convingere, oamenii sunt liberi, doar pe hartie, in realitatea practica suntem coordonati de un sistem defect care ne foloseste. E „bine” pentru unii ca nu isi da seama de acest lucru. Ei suporta foarte usor aceasta asuprire. O buna zicala spunea „Fericiti cei care nu cunosc adevarul!”, si practic poate fi asa pentru o categorie de oameni, pentru cei care pot visa. Eu nu sunt asa, prefer sa fiu izbit in fata de adevarul crunt ca sa vad daca se poate face vreun lucru decat sa fiu amortit de minciuni si aparente. Scoala si cam tot ce inseamna educatie, de fapt ne standardizeaza, ne face niste „roboti” care au o idee fixa „munca, ban”. Viata este mult mai mult decat ceea ce vedem noi. Aceasta nu e realitatea noastra, e realitatea creata de altii care si-au dorit sa fie conducatorii si in mare masura au reusit. Probabil ca multi vor realiza prea tarziu. Imi pare rau sa deviez prea mult de la subiect, dar pana la urma nu e un standard in care scriu, nu urmez niste reguli, care nu sunt nimic altceva decat ingradiri pentru realizarea unui principiu. Imi pare rau ca va plictisesc (pe cei care va simtiti plictisiti), dar poate spusele mele vor avea totusi niste reverberatii(ecouri) in constiinta voastra. Nu priviti doar ce e in fata voastra ca pe ceva maxim sau sigular… priviti-va evolutia in sine, cum era atunci si cum e acum… priviti ce masuri se iau si nu judecati cauza, ci efectul. Si eu aveam o conceptie gresita, atunci cand cineva gresea, ma grabeam sa-l critic. NU! e total gresit asa, ce mai poti schimba dupa ce a trecut… poti schimba viitorul, de aceea in loc sa critici, analizeaza cauza si efectul si incearca sa repari, sa nu se mai produca acea greseala. Asa e modul in care vom progresa si ne vom intelege. Trecut in poti vedea, dar nu-l poti schimba, iar viitorul il poti schimba, dar nu-l stii… Nu vi se pare ceva mai presus decat ar putea inventa oamenii?! Mie da. Am cu totul o alta gandire si alte concepte de cateva luni. Probabil ca odata cu varsta le capeti, sau probabil ele sunt in constiinta noastra din totdeauna si asteapta sa fie descoperite… cine stie cate mai sunt… Adevarul este ca suntem prea ocupati cu realitatea creata de altii si nu avem timp sa vedem adevarata realitate pe care ne-o puteam crea doar singuri. Cam atat am de spus, inca.
Sa termin totusi intr-o nota mai putin filozofica si legata de vacanta. Analizez tot in paralel pentru ca mi se pare mai usor si mai pe inteles. Anul trecut m-am plictisit teribil si chiar imi doream sa inceapa scoala, acum nu resimt nicicum acest sentiment, dar nici nu ma tem de el. Ma gandeam la teme, ca am de scris, am de citit si pentru ce… Pana la urma tot fortat am scris si tot degeaba… Daca nu constientizezi, nu are rost sa faci nimic. Imi place vacanta aceasta, incerc sa o folosesc bine si sa-mi indeplinesc obiectivele, chiar daca este mai greu. Ceva usor nu tine mult si nu e plin de esenta… e o himera. Acesta e unul dintre ultimele posturi pe care le scriu probabil pana in luna octombrie. Sper sa mai scriu si de asemnea sper sa ma bucur de atentia voastra, pentru ca un om fara atentia celor din jur (care conteaza), este la fel ca un bec ce lumineaza soarele, degeaba. Sa nu uitam ca traim in Romania, dar oriunde ai trai, daca vezi doar realitatea creata si privesti doar cum trec oamenii pe langa tine fara sa faci nimic nu conteaza ca e Romania, ca e Germania. Un om fericit n-are nevoie decat de prieteni si sanatate. Nu regret pasii importanti pe care i-am facut pana acum… plecarea din oras in cautarea performantei si colaborarea cu Sunshine. Pana acum mi s-a dovedit ca am fost extrem de inspirat cu ambele. In perioada imediat urmatoare Sunshine „va tine de urat Blogului”, sper ca nu pentru mult timp. Pentru mine urmeaza o perioada de tranzitie sa-i zic asa… sper sa-mi fac timp sa astern un articol macar odata la 2 saptamani. Am incredere in Sun(shine) ca va putea sa va mentina antentia treaza si sa va incante cu subiecte frumoase si care merita cititie.

 
 

12 răspunsuri la „Vacanţa noastra… (Viata noastra!)

  1. Sunshine

    05/08/2009 at 23:44

    Deeci..eu una,n-as putea sa scriu un post atat d elung nici daca m-as incuia in camera o saptamana si as sta cu monitoru’-n fata:|…cand eram pe la sfarsit uitasem despre ce vorbisei mai sus si a trebuit s-o iau de la capat:))…cam prea multe idei si deja ii uitai logica…sf-ul imi placu(ca aparui sie u p-acolo:)) )

     
  2. Schaduw

    06/08/2009 at 12:25

    Ce pot sa zic … cand ma apuca scriitura… Am inbinat 2 subiecte, unul mai putin atractiv pentru multi dintre noi si unul ofertant din punct de vedere al actualitatii… Momentan nu se vede ca a fost foarte bine primit. Pai vezi ca nu sunt doar simple cuvinte ce am scris … o sa ai de lucru in viitorul apropiat ;).

     
  3. Iuli

    07/08/2009 at 14:43

    ei bine, e o societate depravata in care ne incadram fiecare cum poate. pot spune ca am evoluat fata de vara trecuta, insa prea putin si nesemnificativ. oh well, c’est la vie.

    stai calm, blogul n-o sa pateasca nimic 🙂

     
  4. Schaduw

    07/08/2009 at 17:13

    Societate…
    Progresele care sunt lente ma omora si pe mine…
    Observ… cand incep eu sa tastez, toti pleaca la somn, cand vine Sunshine … toti aici. Mi se pare corect :-??.

     
  5. aNn;))

    08/08/2009 at 14:57

    De ce tocmai in octombrie va fii urmatoarea postare?…Da, sunt de aceeasi parere cu tine vizavi de faptul ca deseori viata nu e cea pe care ne-o dorim,ne este relativ creata,ni se pun extrem de multe limite.(„ne standardizeaza, ne face niste “roboti” care au o idee fixa “munca, ban””)…Vacanta cred ca fata de cea de anul trecut,la toti e schimbata…poate ne-am mai maturizat:-„…si am realizat cum sa ne folosim timpul,ce ne face placere sa facem si ce nu,ce ne relaxeaza mai mult si ce nu…parerea mea:D…si poate si” aerul de liceu” e un motiv…:-??…

     
  6. iReal

    08/08/2009 at 16:11

    pff…te-ai pierdut mult prea mult in cuvinte
    nu a fst deloc atractiv.citeam,dar nu ma gandeam la ce citesc :)) scz
    ultima parte m-a mai trezit k ma luase somnu
    dk te rezumai la ce a insemnat vacanta pt tine si dk nu foloseai atatea expresii si cuvinte „sofisticatoare” vorba andreei era mult mai bine
    si am observat cateva greseli gramaticale >:)

     
  7. Iuli

    08/08/2009 at 16:13

    de fapt, erau „soficasticatoare” >:P nu primesti prajituri.

    am citit asta de 3 ori si are sens, desi ii dau dreptate ca totusi se putea mai concentrat.

     
  8. Schaduw

    08/08/2009 at 16:29

    Eh… „arogante” de-ale mele… Cred ca am „dat-o in bara” pentru ca am combinat 2 subiecte care nu prea au legatura.(Sau poate pentru ca unu nu va intreseaza deloc :-??)
    In octombrie pentru ca eu o sa plec… si nu se stie cand mai pun mana pe mouse.
    Ma „bucur” pentu ca va adoarme ceea ce scriu(Eu ma chinui sa adorm, in ultima vreme). Data viitoare o sa scriu un post de maxim 10 cuvinte. Promit!
    Greseala mea ca am folosit vocabular neadecvat, o sa tin cont de acum inainte.
    Sa-mi spuna si mie cineva greselile gramaticale… sa vad daca am fost doar neatent sau chiar am gresit…

     
  9. iReal

    10/08/2009 at 00:09

    bine ca stii tu cum era >:P
    de fapt chiar sti,k tu esti barbatu’so :))
    haideee k snt cuminte.nu ma poti lasa fara prajituri ;;)
    degeaba te superi acm
    eo doar ti-am zs parerea mea

     
  10. Schaduw

    10/08/2009 at 12:46

    Pai nu m-am suparat =(… Stiu ca tu zici parerea ta si nimeni nu-ti cere sa minti :D. Dimpotiva, daca minti ma superi…
    Pana la urma se pare ca trebuia sa separ cele 2 subiecte. Vezi acum sa te superi tu :)).
    Dar greselile chiar vreau sa le aflu :))).

     
  11. iReal

    10/08/2009 at 23:34

    da,ma supar rau >:)
    stai sa caut greselile acm :))
    „i-ar viitorul il poti schimba” asta sigur a fst dn neatentie
    pe cealalta nu o gasesc
    dar o mai caut eo :))

     
  12. Schaduw

    11/08/2009 at 10:55

    Aaaaa… asa cred si eu. Daca erau 2 e bine. Cred ca ambele din neatentie … Multumesc :D.

     

Lasă un răspuns

 
