RSS

„Cursul Festiv”

04 Iun

Incepusem sa cred ca Blogul acesta v-a disparea… Din singurul motiv, dar cred si cel mai important… Nu mai simteam placerea de a scrie … De a va impartasi cateva din lucrurile pe care le vad, le simt… le gandesc. Astazi a fost o zi grea, emotionanta, tensionata… O zi deosebita. Aparent, la 12:30 cand a inceput, „Cursul Festiv” nu mi s-a parut ceva mai mult decat un sir de cuvinte scornite pe o bucata de hartie care avea soarta sa fie mototolita … si aruncata in primul cos de gunoi. Sincer ma bucur ca nu a fost asa… Pentru prima oara ma bucur pentru ca m-am inselat. Cu siguranta ca pariurile care le faci cu tine insuti sunt cele mai dificile … Poti castiga mereu, dar intotdeauna o sa iti pierzi increderea in tine… O sa ajungi sa crezi despre tine ca esti un nimic, o umbra. Toti gresim… pentru prima daca pot spune acest lucru, dar il pot spune sincer fata de mine. As putea alcatui o mare lista a celor care mi-au spus acest lucru. Niciodata nu eram capabil sa-l inteleg, sa-l accept si sa dau dreptate celui care mi-l spunea… Pacat, am pierdut timpul meu, al celui care incerca sa ma ajute. In loc sa „filozofam” ne puteam bucura de viata… Probabil ca n-as fi ajuns niciodata sa scriu aceste randuri daca ziua de azi n-ar fi existat… Revenind al „Cursul Festiv”, nu m-au interesat prea mult nici „Imnurile” si nici Toate discursurile(Speech-urile), desi pe toate le-am ascultat si am incercat sa le inteleg … sa inteleg atat cuvintele celui care vorbeste, dar si sentimentele lui. Cel care nu vorbeste din inima … Spune simple cuvinte, golite de orice fel de mixtura. Acela care intr-adevar pune suflet si faureste fiecare cuvant cu grija aparte, pe acela merita sa-l asculti, merita sa-l aplauzi(chiar in picioare) pentru ca Solemn. In fiinta ta reuseste sa trezeasca la randu-i sentimente … poate nu la fel de intense ca ale lui, dar sigur deosebite…
Dintre toate cuvintele pe care le-am auzit … cele mai frumoase, mai monumentale, mai pline de sentiment au fost ale Doamnei Diriginte. Nu stiu daca mi-a fost dat sa aud vreodata ceva mai minunat, mai incantator decat ce a reusit. M-am cutremurat. N-am putut plange, probabil si din cauza unor complexe cum ar fi „cel ce plange e slab”. Nu… Cel ce plange… simte, traieste, e VIU… E mai Stralucitor decat va fi vreodata intunericul din cele mai indepartate lumi. El plange, dar nu sufera, Eu Zambesc, dar nu mai sunt la fel de fericit precum e cel care plange. De aceea cred ca … E bine sa fim oameni, chiar daca suntem mai buni, chiar daca suntem mai rai, chiar daca suntem mai copii, chiar daca suntem mai sobri, chiar daca plangem… Chiar daca … Zambim. Nu credeam ca voi spune vreodata aceste lucruri. Cine mi-a spus odata „Bucura-te de viata omule… Sutem prietenii tai” … Altcineva a spus „Esti rau… Esti arogant”. Nu pot sa cred cat de multa dreptate aveau… Nu pot sa cred cat ii desconsideram … Nu pot sa cred cu cat de multa nonsalanta puteam nega si puteam sapa alte si alte transee in frazele pe care le consideram atat de neadevarate… In minte, dar in suflet erau adevarate gloante negre. Nu pot sa cred ca de usor e sa respingi … si nu pot sa cred cum am fost. Acum nu mai pot face nimic pentru a schimba secundele pierdute, cuvintele spuse, gandurile trecute, comportamentul meu. Pot face doar acest lucru:
Imi pare rau Adina, Andra, Iuli, Adry, Rox, Lavinia, Andreea, Mada(x2), Ioana, Andu, Cristi, Tom, Mitza, Fane, Vladi!(Sper sa nu fi uitat pe cineva)Va multumesc pentru ca existati, pentru ca a-ti incercat sa faceti ceva pentru mine, ca mi-a-ti suportat toanele, prostiile, comportamentul. Nu stiu ce as mai putea face pentru a rascumpara macar un sfert de ceea ce am gresit. Parerile de rau sunt doar Protocolare, dar n-am stiut cum sa incept schimbarea.Acum nu mai pot face nimic… Incerc totusi sa fiu asa cum mi-a-ti cerut … asa cum e normal si asa cum va asteptati sa fiu. E incredibil cum o singura zi … iti poate schimba viitorul, gandurile, sentimentele. Sunt fericit pentru ca a venit …

Nu in ultimul rand as vrea sa le multumesc celor de la a 8a A pentru „spectacolul” pe care au reusit sa-l realizeze. A fost frumos, neasteptat si inspirat. Bravo 8A! Mult Respect!
In incheiere las o poezie care a lasat o urma adanca in sufletul meu…

 

 „Învaţă de la toate…”

Învaţă de la apă să ai statornic drum.
Învaţă de la flăcări că toate-s numai scrum.
Învaţă de la umbră să treci şi să veghezi.
Învaţă de la stâncă cum neclintit să şezi.

Învaţă de la soare cum trebuie s-apui.
Învaţă de la vântul ce adie pe poteci.
Cum trebuie prin lume de liniştit să treci.
Învaţă de la toate căci toate-ţi sunt surori,
Cum treci frumos prin viaţă,
Cum poţi frumos să mori!

Învaţă de la vierme că nimeni nu-i uitat..
Învaţă de la nufăr să fii mereu curat.
Învaţă de la flacări ce-avem de ars în noi.
Învaţă de la ape să nu dai înapoi.

Învaţă de la umbră să fii smerit ca ea.
Învaţă de la stâncă să-nduri furtuna grea.
Învaţă de la soare ca vremea să-ţi cunoşti.
Învaţă de la stele că-n cer sunt multe oşti.

Învaţă de la greier când singur eşti să cânţi.
Învaţă de la lună să nu te înspăimânţi.
Învaţă de la vulturi când umerii ţi-s grei.
Şi du-te la furnică şi vezi povara ei.

Învaţă de la floare să fii gingaş ca ea.
Învaţă de la miel să ai blândeţea sa.
Învaţă de la păsări să fii mereu în zbor.
Învaţă de la toate că totu-i trecător.

Ia seama fiu al jertfei prin lumea-n care treci
Să-nveţi din tot ce piere cum să traieşti în veci!

 

17 răspunsuri la „„Cursul Festiv”

  1. Iuli

    05/06/2009 at 01:02

    n-am cuvinte. efectiv plang. de fericire. imi amintesc de conversatia aia dintre noi. si nenumaratele incercari de a te schimba. pot sa spun ca ai mare dreptate.. toti suntem critici. insa putini sunt cu un scop. imi place totusi ca ti-ai dat seama de greselile tale. asteptam de mult clipa asta, chiar imi pierdusem speranta sa se intample.. erai pe drumurile tale, insa, acum, esti pe drumul pe care il parcurgem toti, drumul vietii obisnuite, traite intre prieteni. vezi, sunt micile detalii care fac deliciul de a trai cu adevarat. nu toate citatele, nu numarul de carti citite, nu cate poezii ai scris, nu ce ai auzit la radio, nu. pur si simplu, faptul ca esti tu insati te face special, deosebit. prin postul asta te-ai dovedit special.. ai puterea de a vedea greselile si de a le repara.. foarte bun lucru.

     
  2. Iuli

    05/06/2009 at 01:02

    scuze de double post, si scuze si pentru calitatea deplorabila a primului, sunt foarte fericit si emotionat.

     
  3. schaduw3

    05/06/2009 at 11:11

    Chiar am vrut sa iti dai seama ca si tu ai avut o contributie la schimbarea mea… De criticat e usor, de dat sfaturi la fel de usor… De trait insa e greu. Imi pare bine ca a venit si ziua in care am putut spune ca Am Gresit si am avut atat de multa demnitate incat sa-mi cer scuze… cu adevarat, nu doar protocolar. Multumesc mult Iuli!
    No pro pentru dublu post.

     
  4. Rawl

    05/06/2009 at 13:58

    „Mai bine mai tarziu dekt niciodata ;)”… poate colegii tai o sa aprecieze ca ai avut curajul sa te schimbi si k ai acceptat unele lucruri.Despre „Cursul Festiv” nu pot spune dekt k a fost ceva cu adevarat unic…unii au plans ,altii s’au tinut tare si nu au dat frau liber sentimentelor. In final vreau sa te felicit pt post ! GG 😉

     
  5. schaduw3

    05/06/2009 at 14:43

    De acord :)! Nu sunt de apreciat … imi place doar ca sunt eu… Fara noante de negru.
    Multumesc! 🙂

     
  6. andra

    05/06/2009 at 16:08

    uhm…:-?…incredibil…stii cat am cautat poezia aia?!=))…asa…de fapt incredibil:|…in 2 ore ti-ai dat seama…si eu!?….orele care le-am petrecut incercand sa-ti deschid ochii aia:-j…ce-i drept,cunosc al 2-lea citat…sa zicem ca si pe primul:-„…(nu intreba:)) )…siii dupa cum spuneam lasa detaliile!!(sa-nteleg ca le-ai lasat:-??)…cu toate ca eu nu pot sa trec peste detaliul de a fi a 2-a in lista ta:-w:)))…in fine bv mah!>:D<:X:X:X:*:*:*

     
  7. schaduw3

    05/06/2009 at 16:53

    Poezia … mi se pare incredibila…
    Se pare ca unele lucruri nu putem sa le realizam decat singuri … Oricat ar incerca cei apropiati tie sa te ajute. Pe al doilea trebuie sa-l stii … e al tau. M-am „lasat” de noantele de negru… In „lista” mea nu exista ierarhie… I-am scris acolo pe cei carora am dorit sa le cer cu adevarat scuze. Si daca erai prima si daca erai ultima era acelasi lucru. Am scris-o pe Adina prima pentru ca am fost „rautacios” cu o zi inainte.

     
  8. andra

    05/06/2009 at 19:59

    asa da:D…cu toate ca n-ai renuntat si la incordare…:-j..oricum e un mare progres din ce citesc,acum nush cum e cu faptele,da’ sa speram ca o sa fie acelasi progres;))…si da si mie mi s-a parut incerdibila poezia cand am auzit-o:-„

     
  9. schaduw3

    05/06/2009 at 20:15

    Intr-adevar nu sunt foarte foarte relaxat … Dar am scapat de o mare greutate … Cel putin asa simt. Intotdeauna trebuie sa sper la un progres.

     
  10. iReal

    05/06/2009 at 23:24

    dci mi se pare incredibil
    n-am mai intrat de mult pe aici,dar acm ma bucur ca o fc
    ink nu-mi vine sa cred :d
    vreau sa vad si faptele acm 😡
    oricum,esti pe calea cea buna
    bv 😉

     
  11. schaduw3

    05/06/2009 at 23:29

    Sincer … Ceea ce am facut n-am gandit cu mintea … Poate aici e si „Farmecul” … Am scris din suflet … Nu din minte. Cred ca el e singurul care nu poate fi corupt. Nici nu te invinovatesc pentru ca n-ai mai trecut pe aici … Nimeni nu are pofta sa auda critici si mofturi de la un tip care se crede Zeu. Imi pare bine sa te revad:).
    Sper sa urmez „calea cea buna” … pentru ca e singura care te poate face sa fi „impacat cu tine insuti”. Multumesc pentru atentie! 🙂

     
  12. Iuli

    06/06/2009 at 00:45

    nu va mai sariti in cap una alteia :)) ati fost superbe toate!!!(!)

     
  13. schaduw3

    06/06/2009 at 11:43

    Uite si Iuli zice! Daca 100 de oameni v-ar fi vazut … fiti sigure ca toti 100 n-ar vi putut spune ca una a fost mai frumoasa ca alta:).

     
  14. Mada:D

    06/06/2009 at 19:21

    Mada(x 2)

    Cred ka sunt una din ele!

    Copile…pt k esti copil..orice ai comenta…am invatat multe de la tine, kiar daca nu am lasat sa se vada.Probabil eu, si ceilalti, am incercat sa ne expunem prea dur punctul de vedere, bazandu`ne doar pe exemple, fara fapte in sine.Adevaru e ca viata e cel mai bun profesor, si ma bucur k tu ai realizat ceva si ti`ai invatat bine lectia!
    Stiam ka va veni ziua asta, si bravo, ai avut curajul sa spui „Am gresit!”.
    Postul e prea emotionant ca sa mai continui..oricat de „barbati” au vrut uni sa para, nimeni nu s`a putut satapanii la curs.
    O sa`mi fie dor de generala, de Nicolae Balcescu, de toti prietenii mei de acolo…de tot!

     
  15. schaduw3

    06/06/2009 at 19:39

    Da … „Mada(x2)” …Tu si Mada(Ireal).
    Legat de „Copile” … Sunt multe lucuri … si nu imi place sa vorbesc despre mine…
    Ma bucur ca am fost „de ajutor”. Tu si ceilalti … nu puteati face nimic pentru mine oricat a-ti fi incercat… Am zis, unele lucruri nu le poti invata decat singur… (din nefericire). Prima lectie mai serioasa poate… mi-a fost deja predata. Urmeaza alte si altele…
    Sigur stiai ? Din cate am auzit … se parea ca eram o cauza pierduta.
    Nu s-au putut stapani de la ce ? De la plans ?(Eu n-am plans), dar mi-a placut.
    Daa… oricat ar parea de ciudat … Balcescu a fost pentru 8 ani… locul unde am trait marea parte a vietii … cu bune cu rele… Am fost acolo…

     
  16. ad94

    11/06/2009 at 13:36

    ..mda akm am citit…..e bn ce ai scris..sper k asa se va intampla…sper…pakt k nu mai am und sa vad asta,,deja drumurile s-au despartzyt..asta e!!

     
  17. schaduw3

    11/06/2009 at 13:43

    „deja drumurile s-au despartzyt” … Realitatea pe care o avem in fata toti la un moment dat se poate schimba in doar o zi…
    Timpul nu e asa crud cum para insa… Noi il facem mai crud de multe ori… Imi pare rau.

     

Lasă un răspuns

 
