RSS

Vreun viitor sau „doar bara din fata” ?

28 Feb

Mai rar dar mai bun … Cam asta ar fi ideea dominanta pe Blog.
Pentru ce irosesc din nou litere pe aici? E vorba despre „viitorul nostru” sau ceea ce vom avea daca nu suntem in stare sa facem…
Ideea postului survine de la o trecuta ora de fizica … N-ar fi fost poate nimic special si poate nu m-ar fi interesat daca n-ar fi fost implicata colega mea de banca (de la fizica) … In general orele fe fizica decurg astefel: Ascultare(in fata clasei)-Predare. Nici de „asta data” n-a fost altfel …
Profesorul de Fizica este un tip „interesant” doar prin faptul ca are o varsta inaintata si cam poate sa-ti dea 4 cand stii de 10 si invers…
Bineinteles ca decalajele nu sunt asa mari. Un alt lucru neobisnuit e ca pentru fiecare intreb are pune o nota … iar la sfarsit face media notelor si-ti acorda calificativul final. Revenind la poveste … Ascultarea s-a desfasurat normal … Doar ca la sfarsit „Domnu’ profesor” s-a gandit sa acorde aceeasi nota (9) … la elevi … Prima, colega mea de banca si cea unui „tip mare si blond”. Care ar fi problema ?
„Una minora si infirma” … diferenta de cunostiinte dintre cei doi e relevanta … in sensul ca tipul n-a invatat la fizica sau la vreo alta materie de ceva vreme(multa) … iar ea s-a straduit (in pauza repeta cel putin si e foarte probabil sa fii invatat chiar bine)…
Cum a reusit totusi tipul sa i-a 9?! Simplu de tot … ajutorul vadit al profesorului si „vocile mistice” s-au vazut/auzit cel putin grotesc… Totusi … ca profesor/exemplu/om, cum poti sa faci asemenea greseli ? Pe unul care invata saracul sa-l invarti in cele mai grele intrebari si pe unul care-ti arata degetul in spate sa-l ajuti atat de mult? Macar daca ii ajuti pe aia care sunt „pasibili de corigente” … Lasai pe cei care muncesc si invata pentru a-si realiza obiectivul? Pentru ce era necesar sa „echilibrezi” o nota acordata mult prea mare pe un elev care s-a straduit sa invete ?! N-o s-o inteleg niciodata! O fi prostie/inconstienta/rautate? Nu stiu.
Ca si cum n-ar fi de ajuns … tipul e un pro-comunist extremist chiar!
Au incercat cativa colegi sa incerce „Sa indrepte ceva”. Nesabuinta infantila… sau poate doar tupeu. Pentru o secunda m-am gandit sa intervin si eu dar nu era in stil sa incerc sa sting Incendiul cu paie… L-am lasat „pe balaur” sa se dezlantuie … si apoi am continuat ora. Pentru o secunda am crezut ca o sa ne macelareasca mai ceva ca in Revolta lui Horia, Closca si Crisan… Dar nu, s-a rezumat sa ne urle cateva politici pro-comuniste si apoi a tacut…
Pai bine dragi colegi … Daca „Pe Comunist” nu-l putem linistii … atunci macar intelectual sa-l depasim … Credeti ca l-ar fi ajutat pe „tip” daca n-ati fi soptit „asa tare” ? Eu cred ca da, dar nu atat de fatis. Degeaba incercati apoi sa indreptati lucrurile si sa faceti ceva pentru colega noastra… Odata ce esti de partea cauzei … ramai acolo! altfel nu e bine… De asemenea daca „nu se auzea” nimic … Puteam sa-l ardem, macar intelectual pe „Tiran”…
Rezumati-va doar la a spune „Si daca nu sopteam tot aia era!” … Continuati sa credeti in banuieli, „nu e rau”.
De asemenea „o sa soptim” in continuare … „ce frumos” o sa fie atunci cand unu net inferior tie o sa iti i-a locul la liceu sau mai tarziu in „viata” … si poate o sa iti treaca prin gand „uite ca eu l-am ajutat si acum rade de mine” … O sa ma contraziceti vehement. E dreptul vostru. De asemenea … cum sa invete ceva (macar o lectie de viata) … Daca totul i se ofera pe gratis!? N-o sa fie mereu asa … poate ii faceti rau indirect chiar…
N-o sa fiu capabil sa inteleg „aceasta politica” … „Suntem Colegi”. Bine! Sunt de acord … dar coleg=Persoană care învaţă, activează, munceşte împreună cu altele într-un anumit loc, considerată în raport cu acestea. Vedeti ? Apare cuvantul „impreuna” … Nu apare nicaieri cuvantul „il serveste/face munca” … Ceea ce am descris e mai degraba sclavie. E mult mai usor sa-mi spuneti mie „Esti prost/invidios/”; „Nu esti capabil sa intelegi” decat sa priviti Realitatea! Mircea Badea v-ar fi numit „prosti cu carte” intr-o emisiune … Eu va numesc doar „oameni care nu privesc bine, dar care sunt capabili de indreptare”.
Treziti-va oameni buni… Traim intr-o jungla inferioara celei Amazoniene. Cel putin acolo exista o ierahie. In Romania nu e NIMIC.
Rau imi pare ca majoritatea isi da seama de ceva doar cand il pierd … Cred ca ar putea fi o LEGE!
Sunteti liberi sa comentati … Mi-am incheiat „pledoaria”.

 
6 comentarii

Scris de pe 28/02/2009 în Idei, Incredibil, Profesori, Scoala, Surprize

 

6 răspunsuri la „Vreun viitor sau „doar bara din fata” ?

  1. var'ta

    01/03/2009 at 00:06

    asa e tovarase!!!intolerantaaa,nesimtireee,nesabuintaa,nebunieee,nesimporcenieee in toata regula,da’ nah…stavaru’ makes the rules..si nah…nu prea merge sa faci din iad rai…cum zice cnv”heaven’s not there,honey”:)))…si incepe cu V si se termina in „ille”:-„…atat,n-am de ce s-o lungesc,nu pot sa scimb nimic daca dau cu clanta:-j

     
  2. schaduw3

    01/03/2009 at 00:07

    Stavaru face regulile ?! Nu stiu … poate. Dar nu-mi pare atat de „puternic” sa le impuna … Cel putin mie nu … Ca astea pedepse si bataie … Nu merg.
    Cert este ca are capabilitatea sa te faca sa intelegi niste lucruri, doar ca nu are pofta sau timp.
    Nici Raiul nu e asa cum si-l inchipui multi.
    Nu … expresia „a da din clanta = a vorbi fara rost” … „Aici” vreau sa vad cum ganditi.

     
  3. iReal

    01/03/2009 at 00:07

    dci…acm o sa ne certam :))
    nu..am trecut peste perioada asta :d
    chiar m-am simtit in ce ai zs mai sus,dar nah….ce sa mai zc
    parerea mea o stii :d
    si o sustin in continuare >:P

     
  4. schaduw3

    01/03/2009 at 00:14

    Nu … n-am obiceiul sa ma cert. Consider certa ceva pueril.
    Da, era logic s-o sustii … am si eu niste baze solide pentru care am spus ce am spus… Dar si ratiunea ta e stramutata…

     
  5. Lithium

    05/03/2009 at 23:13

    verdict: crima! scoala este un lucru bun! insa nu si cei din ea.

     
  6. schaduw3

    05/03/2009 at 23:16

    Si Comunismul a fost gandit „bine” … Da s-a acplicat PROST! Cam asa si scoala … Era vorba de „noi” in post … cum „ne auto-educam”.

     

Lasă un răspuns

 
